Porady
Dekalog Diety
1. Najważniejsze jest śniadanie- I śniadanie powinno być zjedzone w ciągu 1 godziny od przebudzenia.
2. Regularnie spożywaj posiłki- najlepiej spożywać 4-5 posiłków w ciągu dnia. Przerwy między posiłkami nie powinny być dłuższe niż 3-4 godziny.
3. Unikaj pokus między posiłkami- to one rozregulowują Twój metabolizm.
4. Pamiętaj o wodzie i płynach- pij często i małymi łykami (średnio 0,03l na każdy kilogram Twojej masy ciała). UNIKAJ NAPOI GAZOWANYCH I SŁODKICH oraz ALKOHOLI!
5. Nie podjadaj między posiłkami- jeśli będziesz podjadać, ilość kalorii się zwiększy i efekt odchudzanie będzie mniej widoczny.
6. Nie przesadzaj z solą- zatrzymuję ona wodę w organizmie. A poza tym wiele osób nadużywających soli w swojej diecie nie czuję smaku potraw i dosala ponownie wszystko, co sprawia, że każda potrawa smakuje tak samo.
7. Unikaj cukru i słodyczy- cukier i słodycze nie dostarczają żadnych wartości odżywczych dla Waszego ciała, poza pustymi kaloriami i energią.
8. Ostatni posiłek dnia spożywaj 2-3h przed snem.
9. Stosuj metody małych kroków- nie zakładaj, że od razu schudniesz 10 kilogramów. Twój cel powinien być osiągalny i w miarę bliski. Tylko wtedy osiągniesz sukces i nie zarzucisz diety (np.1 kilogram w 10 dni, potem następny kilogram). Szybko zobaczysz efektyi łatwiej będzie Ci uwierzyć, że dasz radę i wygrasz.
10. Pamiętaj o dodatkowej aktywności fizycznej- dostosuj ją do Twoich możliwości oraz stanu zdrowia, wybierz taką aktywność, która Ci sprawia przyjemność.