Porady
Body Mass Index
Twoje BMI to

Interpretacja BMI

ondergewicht Poniżej 16 Niedowaga
gezond gewicht Między 20 - 25 Prawidłowa waga
normaal - licht overgewicht Między 25 – 27 Nadwaga
normaal - overgewicht Między 27 -29 Otyłość I stopnia
overgewicht Powyżej 30 Otyłość II stopnia
ernstig overgewicht Powyżej 40 Otyłość III stopnia
BMI poniżej 16 - niedowaga
Niedowaga jest wbrew pozorom bardzo niebezpieczna. Może ona prowadzić do wszelakich zaburzeń funkcjonowania organizmu (np. pracy serca), zaburzeń hormonalnych, wystąpienia poronień u kobiet w ciąży, przewlekłego niedoboru witamin i składników mineralnych, co często wywołuje nieodwracalne zmiany w organizmie. Przyczynami najczęściej są nadmierne odchudzanie, anoreksja, bulimia lub często też nowotwór. Objawami, prócz wychudzenia najczęściej są ospałość, zmniejszona odporność, zła kondycja włosów i paznokci. Przy niedowadze niekiedy występuje anemia, osłabienie kości, osteoporoza.
BMI 20-25 - prawidłowa waga
Świadczy o prawidłowej masie ciała. Oznacza to, że nie ma potrzeby zmiany stylu życia, czy odżywiania się.
BMI 25-27 - nadwaga
Osoby, które uzyskały ten wynik nie muszą się jeszcze zanadto martwić, lecz powinny to potraktować jako sygnał ostrzegawczy, który sugeruje zmianę stylu życia, ograniczenie cukrów i tłuszczy.
BMI 27-39 - otyłość I stopnia
Wynik ten mówi o zwiększonym ryzyku wystąpienia chorób typowych dla otyłości.
BMI 30-39 - otyłość II stopnia
W przedziale tym znacząco wzrasta ryzyko wystąpienia chorób związanych z otyłością.
BMI powyżej 40 - otyłość III stopnia
Osoby, które uzyskały ten wynik powinny jak najszybciej udać się do lekarza. W tym przedziale występuje bardzo duże zagrożenie życia. Taką otyłość leczy się specjalnie dobranymi ćwiczeniami, dietą i lekami. W przypadkach, kiedy to nie wystarczy - potrzebna jest operacja chirurgiczna.